Op zoek naar een kinderfysiotherapeut voor uw peuter of kleuter?

Kinderfysiotherapie Hilversum ziet kinderen van 0 jaar tot 18 jaar. Vele peuters en kleuters komen bij de kinderfysiotherapeut met (pijn)klachten of er wordt met aandacht gekeken naar de ontwikkeling.

Momenteel is MoveWell een vertrouwd adres voor verwijzers en artsen, daarnaast is er een intense samenwerking met consultatie bureaus en scholen.

Kinderfysiotherapie voor kleuters en peuters

Kinderfysiotherapie voor kleuters en peuters is uiterst geschikt. In het vroege stadium van het leven kan de kinderfysiotherapeut van grote waarde zijn in de ontwikkeling. Zo helpt de kinderfysiotherapeut niet alleen bij pijnproblematiek maar ook andere aspecten waaronder; ontwikkelen van vaardigheden, ondersteunen bij bewegingsvrijheid en diverse andere aandoeningen.

Ontwikkeling bij peuters en kleuters

Peuters en kleuters ontwikkelen zich op hoog tempo door. Sociale activiteiten, zoals spelen en samen knutselen, worden steeds belangrijker. Kinderen gaan naar het kinderdagverblijf, speeltuin of gymles en er worden steeds complexere vaardigheden van ze gevraagd. Ook zie je in deze levensfase dat ze veel en vaak deze bewegingen en activiteiten willen uitvoeren.

De bewegingstherapie wordt aangepast op de belevingswereld van peuters en kleuters. De oefeningen worden zo kindvriendelijk mogelijk bedacht en er wordt behandeld met leuke en uitdagende materialen.

Voor welke behandelindicaties kunt u met uw peuter of kleuter terecht bij ons?

Hieronder staan enkele behandelindicaties die wij veelvuldig zien in de praktijk bij peuters en kleuters:

– Een afwijkende motorische ontwikkeling (grof/fijn)

– Veel vallen of struikelen

– Moeite met fijn motorische taken zoals knippen, plakken en knutselen

– Moeite met of angstig bij grove motorische taken zoals klimmen, klauteren en spelen

– Chronische, orthopedische, neurologische of stofwisselingsaandoeningen

Maak een afspraak met Simon Oosterhoff

Simon Oosterhoff

Fysiotherapeut, Kinderfysiotherapeut

Kinderfysiotherapie in Hilversum

Benieuwd hoe de kinderfysiotherapeut u verder kan helpen? Neem dan contact op met ons. MoveWell, Feel better!

Wilt u een afspraak maken bij MoveWell Kinderfysiotherapie Hilversum?